Mottagaren har inte öppnat kortet
Om ditt kort inte har öppnats av mottagaren kan det bero på följande:
1. Mottagarens e-postadress är felaktig. Kontrollera för stavfel i mottagarens e-postadress, eller om mottagaren har ändrat sin e-postadress sedan sist.
2. Om e-postadressen är korrekt kan du kontakta mottagaren, så han eller hon kontrollerar sin skräppost och markerar vårt e-postmeddelande med vykortet som “inte skräppost”. Skräppostfiltret kan ibland fånga upp helt ofarliga e-postmeddelanden, till och med från de närmaste, och det är därför viktigt att markera vilka e-postmeddelanden som inte är skräppost till din e-postleverantör.
3. Mottagaren bör även kontrollera mappen med “Alla e-postmeddelanden”. Ibland kan e-postmeddelanden hamna i mapparna “Marknadsföring” eller “Reklam”.
4. Mottagarens e-postleverantör har blockerat e-postmeddelanden från 123kort. I så fall kan du skicka kortet till din egen e-postadress och sedan skicka länken med ditt kort vidare till mottagarens e-postadress eller t.ex. som sms.